Fotografia i wyniki wyborów

Fotografia może mieć znaczenie nie tylko artystyczne. Jednym z najlepszych przykładów są zdjęcia publikowane w trakcie kampanii wyborczych.

Cały sztab PR-owców danej partii pracuje nad tym, by wybrany kandydat zdobył uznanie w oczach obywateli. Ważną rolę odgrywają tu właśnie zdjęcia.

Fotografia może pomóc kandydatowi co najmniej dwojako. Przede wszystkim osoba, która ma zostać wybrana, musi się na zdjęciu dobrze prezentować.

To skuteczny sposób na poprawę notowań polityka. Jeśli społeczeństwo przez kilka tygodni obserwuje uśmiechniętą twarz danego kandydata, mniej lub bardziej świadomie zaczyna czuć do niego zaufanie.

Jeszcze ważniejszą kwestią jest jednak wyrażenie poparcia poprzez zaprezentowanie wyborcom wspólnej fotki. Jeśli premier ściska rękę lokalnego kandydata, to szanse na to, że zwolennicy partii rządzącej wybiorą właśnie tego polityka są znacznie większe.

Poza tym, już samo istnienie w świadomości odbiorcy pomaga. Wiedzą o tym twórcy mało oryginalnych reklam, które nie bawią ani nie zachwycają, ale zwracają uwagę na to, że produkt w ogóle jest dostępny i warto go wybrać.